Friday, September 26, 2008

*Pulang Ke Kampung..

Assalamualaikum..

Insyallah, esok  akan pulang ke rumah.. Impian untuk berdamping bersama keluarga tercinta Ayah Ibu rindunya.. Semoga inayah Allah s.w.t sentiasa mengintai diri.. Harapnya dapat jumpa semua saudara di desa nanti.. Juga sahabat yang lama tidak bersua terutamanya mereka yang berkelana di bumi An biyya'.. Tahun ini mereka pulang.. Tidak sabar rasanya.. Terasa ingin pulang sekarang sebenarnya.. Tapi, bila teringatkan Pusat Islam ini.. Macam-macam dapat di sini.. Ustaz yusof dah umpama ayah disini.. Semua Usaz dah macam abang-abang.. Maklumlah tak pernah berabang.. Baru tahu kepentingan jadi abang ini.. Kat adik-adik.. Selalu juga ragging adik kat rumah dulu.. Tapi untuk pendidikan.. Takpe rasanaya..

Sedih juga rasa dalam diri ini.. Terasa pelbagai kesedihan.. Bila fikir sesuatu perkara.. Pasti ada kesedihan.. Sebab tak dapat sempurnakan dengan sebaiknya.. Dengan ramadhan.. Dengan sahabat.. Dengan persatuan.. Dengan perjalanan akademik.. Aduh, macam-macam lagi la.. 
Cumanya harapanku pada Allah s.w.t.. Semoga Allah s.w.t menilaiku dengan pandangan inayah dan rahmatnya.. Bukan dengan pandangan azab dan marahnya..

Akhir sekali, kumengharapkan kemaafan kepada semua manusia.. Sebab biasalah sukar untuk memuaskan semua hati manusia.. Kerana banyak pilihan hati masing-masing.. Semoga ini antara Ramadhan yang terbaik.. Kepada sahabat terutama Abe Helmi , Abe Tengku (nok nikah dah) Abe Fariz, Abe2 sume la.. Malik, Sob, Sya'kirin.. Kak Zullaika, Kak Mizah, Kak Azwana, dan semua kak2 la.. Terima kasih atas nasihat antum.. Ianya buat diriku berfikir dan berfikir..

Insyallah .. diri ini mehulurkan kemaafan kepada antum.. Harapnya Antum juga begitu ya.. Semoga kita istiqamah dengan amal soleh.. Sekian, Terima Kasih..

No comments:

Dengan Nama Allah s.w.t..