Friday, September 5, 2008

*AKU HAIRAN..

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MENGASIHANI..

hairan aku,
melihat kelana insan di dunia,
ada yang menjaja islam demi nama,
ada pula meraih islam demi tahta,
namun semuanya untuk dunia,

ada juga yang katanya dia pejuang islam,
katanya bagaimana harus dia menegakkan syiar islam itu,
bersungguh sekali dirinya,

namun hairannya aku,
saat aku lihat tingkahnya,
tika imannya penuhi dada,
umpama pejuang badar dia hapuskan nafsu-nafsu,

sebaliknya,
tika muncul pula waktu dia penuh kehebatan pada perkara sia-sia,
hingga tewas pula kembali pada nafsunya,
seperti pejuang uhud yang kekalahan selepas kemenangan,

timbul tenggelam perjuangannya,
apa yang bisa diharapkan pada mereka,
kerna mereka sendiri tidak keharuan,

entahlah,
aku bisu tanpa bicara..
tidak dapat aku berkata apa apa,
cuma mampu membisik di lubuk hati,
merayu pada ilahi,
moga dapat pulih kembali keadaan kacir ini.. insyallah..

No comments:

Dengan Nama Allah s.w.t..