Monday, January 5, 2009

*Yahudi tetap Yahudi..


APALAH NASIB UMMAHKU INI...

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang..
Selawat dan salam ke atas junjungan besar Muhammad s.a.w.


Maha Suci Allah yang menjadi penaung kepada sekelian Makhluk.. Maha besarnya kasih sayangMu sehingga Engkau tetap mencurahkan rahmatMu walaupun ramai hambaMu ingkar dan tidak taat padaMu.. Selawat dan Salam atas junjungan Saidina Muhammad Al Mustafa.. Hadirnya dirimu menerangi alam ini..

Firman Allah s.w.t menerusi Surah Al baqarah ayat 120.. “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu..” Muslimin dan Muslimat yang insyAllah dirahmati,

Yahudi merupakan satu bangsa yang telah dilaknat oleh Allah s.w.t.. Bangsa inilah yang banyak melakukan kerosakan di muka bumi ini.. Mereka inilah yang banyak melakukan pendustaan kepada Para Rasul dan Para Nabi.. Mereka inilah bangsa yang mengaku bahawa merekalah Bangsa pilihan Allah s.w.t.. Mereka meletakkan semua bangsa lain itu hina dan hanya sampah di pandangan Mereka.. Sadangkan Allah s.w.t meletakkan garis panduan bahawa bangsa yang paling hampir denganNya ialah mereka yang bertakwa kepada Allah s.w.t

Firman Allah s.w.t di dalam Surah Al Hujuraat ayat 13 “Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa - bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia diantara kamu disisi Allah ialah orang yang paling taqwa diantara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.”

Muslimin dan Muslimat,

Yahudi ini sentiasa mencari Bangsa yang mampu menggugat pengaruh dan kekuasaan mereka.. Kerana itulah, mereka telah melihat bahawa Islam itu merupakan bangsa yang mampu menjatuhkan mereka.. Sejak daripada zaman Rasulallah s.a.w lagi permusuhan yahudi terhadap Islam merupakan satu agenda yang tidak perlu dirahsiakan dan dihairankan..

Sekiranya hari ini yahudi menyerang Palestin sekali lagi dengan kekuatan ketenteraan.. Sedarlah bahawa masyarakat Islam seluruh dunia ini juga telah diserang dengan Kekuatan saraf.. Peperangan saraf ini telah bermula sejak sekian lama.. Sehinggakan ramai di kalangan Ummah tidak menyedari perkara ini.. Ummah Islam telah diserang pemikirannya, pergaulannya, ekonomi, siasah dan sebagainya termasukkan di dalam urusan ibadah khusus..

Hari ini kita lihat berapa ramai Ummah Islam yang telah terpandu dengan pemikiran Yahudi di dalam aqalnya.. Berapa ramai Ummah Islam yang memikirkan perkara sepatutnya Ummah Islam bincangkan.. Ramai Ummah Islam telah diserang dengan virus yahudi “Sex, Sport, Screen, Smoke, Song..” Saya ambil satu contoh, Sport.. Berapa ramai Ummah Islam yang sanggup bangun ditengah Malam untuk bertahajjud dan berapa ramai pula yang sanggup bangun malam untuk menonton perlawanan Piala Dunia?.. Di dalam perlawanan Bola sepak ataupun apa-apa acara sukan dunia, akan terlihat serangan Yahudi dalam bentuk masalah aurat dan pergaulan muslimin dan muslimat.. Terutamanya aurat di kalangan Wanita.. Sedangkan Islam telah memuliakan wanita dengan mengankat darjat mereka.. Islam menjaga maruah dan kehormatan wanita.. Tetapi, yahudilah yang menyebabkan ramai wanita Islam yang menjual tubuh badannya dengan Murah.. Ditayang dan dijaja di khalayak ramai menjadi hidangan mereka yang fasiq dan munafiq..
Muslimin dan Muslimat,

Cuba anda bayangkan, ketika ini walaupun Ummah Islam di Palestin diazab oleh yahudi.. Namun, sebenarnya mereka berada di dalam nikmat yang amat indah dan tidak mampu digambarkan.. Kerana apa? Kerana ketika ini tautan hati mereka, keyakinan mereka, tawakal mereka, dan bibir mereka basah dengan Kalam Allah s.w.t.. Ingatan mereka pada Allah s.w.t teguh dan tegar dengan Allah s.w.t.. Sedangkan kita yang sedang lena asyik dibuai kenikmatan dunia ini.. Ramai yang lalai daripada ingatan kepada Allah s.w.t.. Mereka di Palestin ramai yang syahid ketika solat.. Tetapi, ramai dikalangan kita yang mati dalam maksiat.. Kerana itulah pesanan Nabi Muhammad s.a.w kepada kita yang mana nikmat yang sering manusia lupakan ialah nikmat sihat dan aman ataupun waktu lapang..

Sebagai akhirnya, sekiranya Ummah di Palestin berjuang melawan Yahudi secara fizikal.. Maka, marilah kita berjihad melawan nafsu yang telah dighairahkan oleh Yahudi Laknatullah.. Semuanya kerana untuk menjatuhkan Ummah Islam.. Kerana mereka tahu, apabila Ummah Islam tidak berpegang kepada Al Quran dan As Sunnah.. Maka, ketika itulah masa untuk mereka memperkudakan Ummah Islam dengan sebaiknya.. Semoga kita diberikan hidayah..
Sekian, Terima Kasih.. Al Faqir Ila Allah..

1 comment:

PIKIRSENDIRILAH said...

assalamualaikum..suka sy masuk blog mcm ni..salah yahudi bukan disebabkan lahir dalam bangsanya tp disebabkan kefahaman dan agamanya..tp kbanyakkn yahudi memang jadi jahat.bangsa2 lain skalipun walaupn bukan yahudi boleh meletakkan diri stempat dengan yahudi..hanya dengan ISLAM yang benar sahaja yg menjamin kselamatan dunia dan akhirat..
wallahualam..

Dengan Nama Allah s.w.t..